Imaxe: Ricardo Liniers Siri

xoves, 23 de febreiro de 2017

XOGAR A PENSAR CON LEANDRO LAMAS




Hoxe ao entrar do patio…sorpresa!! Juanita viñera visitarnos!!
Como sempre nos di, puxémonos en círculo arredor dela e repasamos as normas para xogar a pensar. Despois sentamos mirando a pantalla e apareceu unha imaxe.

Primeiro observámola sen falar e de seguido comezamos a dialogar.
P: que vemos aí?
R: un chico tocando la gaita
P: É un chico?
R: sí
P: como o sabes?
R:…
P: no é unha chica?
R: non
P: B, ti que dis? É un chico ou unha chica?
B: unha chica
U: non, é un chico, o de adiante, o primeiro, o grande, o adulto
P: o primeiro é un home ou unha muller?
U: un home
B: unha muller
E: unha muller
H: un home
D: parece un policía
P: ti ves un policía? A ver, sinala onde está o policía.
(D érguese e sinala)
R: ese no es un policía
D: si, porque ten a camiseta outra debaixo
P: A, ti que pensas, quen é?
A: un bombero
P: como sabes ti que é un bombeiro?
A: porque lleva otra camiseta debajo
H: es que las camisetas de bombero son rojas y las de policía son azules.
P: Vale, e esa persona que leva?
H: camiseta blanca
P: paréceche unha camiseta?
B: parece un médico que os leva a o cole
U: tocando a gaita
H: es que es un profesor! Porque pone, una niña, la última, pone: escola nova y en la primera: ensino público.
P: nalgún cartel pon que é profesor?
H: no
P: entonces ti como o sabes?
H: porque… los lleva a la escuela
P: e por que sabes que os leva á escola?
H: no sé…
D: porque leva un móbil
P: Onde leva o móbil, D?
U: En ningunha parte
D: no bolso
U: eso non é un móbil, é unha libreta
P: D di que é un móbil, U di que é unha libreta. Que pensades os demais?
B: vexo por dentro blanco. É unha libreta
R: una libreta
A: un libro
E: un libro
P: onde pensades que vai esta xente?
H: pues a la escuela!
R: o sino, de excursión
U: e onde está o autobús? Non o vexo?
P: U di que non hai autobús. Se non hai autobús non se pode ir de excursión?
B: nooooon, seguro que van camiñando ao colexio e seguro que para o autobús do colexio e os colle.
R: No, creo que paran en una parada
P: Ti ves a parada por aí?
R: non
B: aí hai unha!
P: onde está?
U: en ningún sitio!
(B érguese e sinala a casa)
H: esa es la escuela!
U: é a escola!
D: eu digo que é unha casa
P: que vos parece aos demais que será?
A: unha escola
E: unha escola.
P:canta xente aparece na imaxe?
H: 5!
B: 6!
H: 8! 9!
U: 6, mira: 1,2,3,4,5,6.
H: 9!
A: yo he contado hasta 6
P: U conta 6, H conta 9…
(H érguese e conta as persoas, o can e os paxaros)
U: os paxaros non se contan
R: yo 5!
H: veo gente, pájaros y can. 3 paxaros e un can.
R: yo veo 3 niños
P: R, sinala os nenos que ves e cóntaos
(R érguese e vai contando: 1,2,3…ai!...4 y 5)
U: si son 6! Co que vai diante!
P: U, sinala e dinos se son homes ou mulleres
U: estes son os homes e estes as mulleres: 2 homes e catro chicas.
D: ao mellor na escola hai un home!
P: onde está a escola?
D: aquí
P: ao final era unha escola ou unha casa?
D: unha casa.
P: e dentro hai un home? E quen é ese home?
U: o home está fóra.
R: el chico de delante es un gaiteiro.
P: onde van?
R: a la escuela
P: por onde van?
R: por el camino
P: vedes o camiño?
Todos: si
P: e como é ese camiño?
H: pues cuesta para abajo y recto. Bueno, cuesta para arriba.
P: B, sinala o camiño a ver por onde vai:
B: por aquí: rrrrrrrr
R: yo solo lo veo hasta aquí, este cacho
P: e co cacho que vemos podemos saber onde van?
H: yo si. Van a la escuela
P: xa sabemos onde van. Pero, e de onde veñen?
Varios: da casa.
P: todos xuntos?
H: no, primero una, después a otra, después a otra…Primero coge a uno, después a otra, después a otra…
P: quen os colle?
H: o señor. Va tocando por todas las casas, los va despertando con la gaita para que los niños salgan…y los lleva a la escuela.
B: este de aquí ten os ollos pechados!
U: en aquel cartel blanco arriba pon escola, escola nova. Entonces dicimos que aquello de alá arriba non é unha casa, é unha escola.
D: van facendo un tren, xa o sei
H: puede que el niño va con los ojos cerrados porque le gusta la música
U: como a profe de música
P: vós pechades os ollos cando vos gusta unha música que escoitades?
Varios: si (e pechan os olllos)
P: Alguén sabe como toca unha gaita?
H: Si
B: o meu pai tocaba unha gaita pero non me acordo como sonaba
H: prru ruru… es que no me acuerdo
H: yo acabo de ver flores aquí, aquí…
P: antes falaches dun can que aparece aí. O can vai á escola?
H: a lo mejor va porque le gusta la música
B: non, vai a unha escola de cans
H: va con ellos y lo dejan allí con una correa
B: amarrado no pao da escola aquí (sinala na imaxe)
P: de quen será ese can?
A: de un dueño!
P: quen será o  dono? Aparece na imaxe?
D: foi correndo ata aí e chegou ata aquí.
P: e quen é o dono?
D: os paxaros
H: non está aí o dono
U: o dono é este (sinala o adulto) e a dona está traballando, seguro.
B: da nena que vai de primeira.
R sinala outro neno.
E sinala unha meniña.
A sinala unha meniña.
P: imos pensar en como se chama a xente que aparece aí. E o can.
H: eu sei. E os paxaros tamén!
E érguese e vai sinalando: señorita, Lía, un neno
B: Pepito Grillo (sinala o adulto) e os nenos non sei
H: Manuel, Loli, José, María, Lía, Alba e o can José Manuel
R: e os paxariños?
H: Roberto y Camila
R: e o outro?
H: Josefino
P: A, como se chama a nena de arriba do mandilón vermello?
R: Lía!
B: a min me parece Marta co mandilón rojo.
U: pero Marta ten o mandilón rosa
B: pero outro día non e ten rojo
R: yo me sé una: Ángela
P: a escola está aberta ou pechada?
H: pechada
D: aberta
P: hai xente dentro?
H: si, el profesor esperándoles
P: entón o que toca a gaita non é un profe
H: es quien todos los días toca la gaita y los lleva al cole
P: quen dixo antes que a persona da gaita levaba un libro no bolsillo?
H: yo
P: que libro es?
H: de animales
B: de doctor y de animales
E: de los animales
U: de xoaniñas
R: de las brujas
A: de animales y médicos.
H: falta D!
P: é que D non dixo que fora un libro, que dixo D?
H: una libreta!
D: non, un móbil
P: e para que lle serve?
D: para chamar á xente cando está enferma
P: e que lle pregunta?
D: que se lle doe a pata ou ten mocos.
P: e apunta?
D: apunta cun papel e cun lapis verde con amarillo. Teno no outro bolsillo.
P: bueno, vedes algo máis que queirades comentar?
H:que hai árboles
B: terra
R: flores
U: vai tocar a harmónica o profe para levalos
H: que non é un profe!
P: vedes os carteis que levan?
H: si, escola nova e ensino público
P: sabedes que significa ensino público?
U: non sabemos
B: un profe, estudiar…
H: pública es de publicidad
R: obedecer
U: xogar ben sin peleas
R: si se apagan los semáforos
P: e o outro cartel: escola nova, que significa?
H: una escuela nueva
B: unha escola moi nova
U: unha escola nova que hai xoguetes novos, lapis novos, pegatinas novas, cousas desas todas novas
D: cando unha cousa que é un taladrado bótano fóra
R: una escuela que tiene unos calendarios nuevos
A: estar bien dentro de la escuela
P: vedes algunha palabra máis escrita na imaxe?
H: si, son blancas. Voy a leer: lendo
P: é un nome, o nome da persoa que fixo este debuxo. Lembrades que en Leiro, na biblioteca hai uns contos que ilustrou un home que aparece nunha foto con pinceis?
Varios: si
P: pois chámase Leandro, Leandro Lamas
H: ah, ya me acuerdo, que este dibujo lo vi allí pintado!
P: pois Leandro Lamas é un pintor e un ilustrador que ademáis de ilustrar libros e contos, pinta murais, cadros…e cando un pintor acaba unha obra, pon a súa sinatura. Así que cando vexades esta sinatura nun cadro, saberedes que o fixo Leandro Lamas.

A sesión remata coa avaliación figuro-analóxica e a despedida a Juanita. Volta axiña, Juanita!









Ningún comentario:

Publicar un comentario